Pilvipalvelu

Domus pilvipalvelut

Pilvipalvelussa tieto tallennetaan ulkopuoliselle serverille oman tietokoneen kovalevyn tai toimistokohtaisen verkkolevyn sijaan. Pilvipalvelun etuihin kuuluu se, että työskentelyä voi jatkaa millä tahansa laitteella ilman erillisiä ohjelmistoasennuksia. 

Pilvipalveluun siirtyvät perustelevat palvelumuodon vaihtoa usein sillä, että vastuu palvelimista, varmistuksista ja ohjelmistopäivityksistä siirtyy palveluntarjoajan vastuulle. Tämä on totta, mutta pilvipalvelun todelliset hyödyt liittyvät kuitenkin mahdollisuuteen työskennellä ajasta sekä paikasta riippumatta, myös mobiililaitteilla.

  • järjestelmä mahdollistaa etäkäytön, myös mobiiliyhteydet ovat käytettävissä
  • mahdollistaa töiden hajauttamisen tai keskittämisen
  • vastuu Domus-palvelimien kapasiteetista, toimivuudesta sekä uusimisesta on toimittajalla
  • järjestelmän laajentaminen tai supistaminen käy helposti ja nopeasti, tunnuksia voidaan lisätä tai poistaa aina tarpeen mukaan
  • toimittaja vastaa Domus varmistuksista sekä päivityksistä
  • ylläpito ja puhelintuki sisältyvät palvelun hintaan
  • ohjelmistotuki hoituu nopeammin pilvipalvelussa
  • käyttö ei ole sidoksissa tiettyyn työasemaan tai paikkaan

Pilvipalveluja ja mobiiliratkaisuja hyödyntäen säästyy aikaa, rahaa ja hermoja. Lue blogi Lisävirtaa isännöintiin sivulta tästä.  

Paikallisesti asennetun Domuksen siirto pilveen käy mutamassa tunnissa, jonka jälkeen kaikki toimii entistä joustavammin ja nopeammin kuin aiemmin. Mitään tietoja ei Domus-käyttäjän tarvitse itse siirtää, vaan kaikki on heti valmiina ja testattuna Tietoajan toimesta.